Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2015. október 3., szombat

Humusszal töltött zöldségek

Lassan be kell menteni a kertből, ami még terem, mert hamarosan a fagy felzabál mindent. Ilyenkor még aranyos kis paprikákat, paradicsomokat, cukkiniket és padlizsánokat vadászhatunk össze, amikkel aztán gondolkodhatunk mindenféle finomság elkészítésén. Persze a legkézenfekvőbb a lecsófélék családja, de ha azzal már dugig vagyunk, jöhet esetleg valami új is.



 A humuszt biztosan sokan ismerik: a csicseriborsóból készült krém receptje rengeteg helyen megtalálható és különféle módon, ízlés szerint ízesíthető. Most ezzel töltöttem meg a paprikákat és még egy kicsit megcifráztam sült hallal. 

A hozzávalók 2 személyre szólnak, de érdemes többet is készíteni, mert lefagyasztható.
Tehát kell hozzá egy üveg csicseriborsó konzerv (én mondjuk magam főztem a kuktában fél óra alatt, de előtte 12 órát áztattam), 1 gerezd fokhagyma, só, olíva olaj, 1 evőkanál tahini (szezámmagkrém), 1 kis kanál citromlé (almaecettel helyettesítettem), egy pici kis méz és a főzővízből annyi, hogy turmixoláskor jó krémes legyen.
A paprikákat megmossuk és kicsumázzuk (lehetőleg olyat válasszunk, ami megáll a talpán, vagy vágjuk hosszában félbe). [Ha más zöldséget is töltenénk: a paradicsomok tetejét levágjuk, kis kanállal a belsejüket kikaparjuk; a cukkinit és a padlizsánt félbe vágva szintén kivájjuk és forró, sós vízben előfőzzük 5-6 perc alatt, majd hagyjuk kihűlni.]
Pontyszeletet besóztam, fokhagymával, őrölt köménnyel ízesítettem és néhány perc alatt kókuszzsíron kisütöttem. Mikor kicsit kihűlt, a szálkákat kiszedtem és összemorzsoltam.
A zöldségeket megtöltöttem a csicseriborsókrémmel, a halhúst a tetejére raktam és már lehetett is falatozni. Nagyon finom lett.
(Aki nem szereti a halat, tehet rá pirított kolbászmorzsát vagy sonkacsíkokat, esetleg főtt tojás karikát.)
Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése